För att ge dig bättre service använder vi cookies. Genom att fortsätta på sidan godkänner du vår användning av cookies.

Leveransvillkor

 

ALLMÄNT

Orderbekräftelse

När ni slutfört ert köp kommer automatisk en orderbekräftelse skickas till den e-mail adress som ni angett i ert medlemskonto. Orderbekräftelsen är preliminär och om en vara inte finns i lager kontaktas kunden innan leverans.

Tänk på att det är erat ansvar som kund att kontakta Liwa Färg om ni inte får något besked via post, e-mail eller sms när de beställda varorna är skickade.

Om en beställd vara ej finns i lager kontaktar vi er per telefon eller via e-mail för att fråga om ni vill ersätta den med någon annan vara. Om det endast är en vara på ordern och denna är slut, makuleras ordern och kunden meddelas via e-mail.

 

FRAKT

DHL Servicepoint- 99 kr, Fraktfritt över 1500 kr

Skickas till ditt lokala utlämningsställe. Leveranstiden är 1-4 arbetsdagar. Var noga med att ange korrekt mobilnummer då DHL skickar ett sms när varorna finns för upphämtning. Vid storhelger, högtider och trafikstörningar kan ditt paket försenas lite. Observera att ändringar i leveranser kan ske i samband med helgdagar.

DHL Paket - 199 kr, Fraktfritt över 1500 kr

DHLlevererar direkt hem till din dörr 1-4 dagar efter ni lagt ordern. Vid detta leveranssätt måste ni vara noga med att ange ett korrekt mobilnummer eftersom DHL behöver kontakta er för att avtala en exakt avlämningstid. Skulle ni inte vara anträffbar per telefon efter tre försök kommer DHL skicka ett brev till er där ni själva anger avlämningstid. Skulle ni inte vara hemma vid avtalad avlämningstid lämnas en avi i er brevlåda och ni får själva hämta ut paketet hos ert lokala postombud, eller få det utkört mot avgift. DHL Paket kan inte levereras till vissa kunder som bor utmed lantbrevbärarlinjer.

Leveranssäkerhet 

När paketet lämnar oss skickas ett mail med paketets kollinummer så att ni kan följa ert paket. Om paketet dröjer mer än 14 dagar ligger det på ert ansvar att med ert kollinummer se efter vad som har hänt med er försändelse. Om avi ej skickas från ert lokala postkontor går det att lösa ut paketet med kollinummer och legitimation.

Transportskador

Märker ni vid mottagandet att paketet har en synlig skada som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt skall ni ej mottaga den. Gör då en reklamation till DHL direkt och be dem skicka tillbaka paketet till Liwa Färg och skriva anledningen till returen på paketet. Ring eller skriv sedan till Kundtjänst på Liwa Färg och anmäl detta.

Returadress & postadress

Liwa Färg AB

Kvarnbyvägen 19

212 36 MALMÖ

Kundcenter: 040–49 06 40

info@liwafarg.se

Start > Hjälp > Leverans
Annonser
0 Produkter
Totalt 0 SEK
Priser inkl. moms